Paieška

Naujienos apie "Socifaction" programą

 
Praėjusią savaitę Vilnius Tech Park tapo socialinio verslo ekspertų susitikimo centru – socialinio verslo akseleratorius „Socifaction“ įgijo naują pagreitį startuodamas su unikalia programa Lietuvos regionams. 15 ekspertų komanda tris dienas dalinosi patirtimi, ieškojo sprendimų naujiems iššūkiams bei su profesionalių lektorių iš Lietuvos ir Didžiosios Britanijos pagalba ruošėsi prasidedančiam įtemptam socialinio verslo idėjų įgyvendinimo laikotarpiui.
Verslūs socialinių problemų sprendimai
Praėjusių metų rudenį programos „Socifaction: socialinio verslo plėtra regionuose“ organizatoriai Britų Taryba, NVO „Avilys“ ir Geri Norai atrinko 15 Lietuvos vietos veiklos grupių, kurios pateikė per 60 socialinio verslo iniciatyvų. Į socialinių problemų sprendimą orientuotos socialinio verslo idėjos, iniciatorių žodžiais, padėtų spręsti socialinės integracijos, mobilumo, nedarbo problemas, su kuriomis tenka kovoti bendruomenėms. „Tradiciniai sprendimai vietos lygmeniu jau eilę metų yra neefektyvūs. Valstybinės institucijos ne visada yra pajėgios atsižvelgti į kintančius visuomenės ir individualių asmenų poreikius. Kita vertus, veikia daug gerų iniciatyvų, tačiau daugeliu atvejų jos nesugeba užtikrinti ilgalaikio problemos sprendimo, finansinio tvarumo. Būtent šią situaciją programa siekia pakeisti – suteikti įrankius ir skatinti bendradarbiavimą tarp skirtingų sektorių, kuriant prielaidas darniam regionų vystymuisi“ – programos vizija dalinosi „Socifaction“ vadovė Monika Juknienė.
Sėkmė traukia sėkmę
Socialinis verslas Lietuvoje žingsnis po žingsnio įgauna išskirtinį inovatorių dėmesį, todėl antrasis “Socifaction“ skatina atsisukti į socialines iniciatyvas bei aktyvius žmones Lietuvos kaimiškose vietovėse. Organizatoriai susitikimų su vietos veiklos grupėmis metu įsitikino, kad iki sėkmingos socialinio verslo pradžios kartais trūksta tik palaikymo ir drąsaus žingsnio.
„Turime skatinti socialinį verslą regionuose, kad jie suklestėtų. Atsiranda nauja karta, kuri norėtų grįžti iš miestų į regionus, tad turim ir atgaivinti tai, ką palikom, ir pritraukti dar daugiau. Sėkmingos iniciatyvos labiausiai pritraukia jaunus žmones, sėkmė traukia sėkmę“ – mokymų metu kilusiomis mintimis dalinosi „Socifaction“ programos ekspertė Modesta Kairytė.
Skirtingos patirtys vienam tikslui
„Socifaction“ programos socialinio verslo ekspertų komanda – įvairiausių sričių atstovai, nusiteikę per ateinančius tris mėnesius padėti bendruomenėms padėti tvirtus pamatus socialinio verslo iniciatyvoms. „Parengėme stiprius socialinio verslo ambasadorius, kurie vyks į bendruomenes. Esu įsitikinęs, kad joms pavyks drauge su aktyviais žmonėmis išjudinti geriausias socialinio verslo iniciatyvas, kurios suburs bendruomenes ir padės joms pasijusti savo krašto šeimininkėmis“ – Artūras Vasiliauskas, Britų Tarybos Lietuvoje vadovas. Organizatoriai bei komanda yra įsitikinę, kad socialinis verslas gali būti vienas efektyviausių vietinių problemų sprendimo būdų, tad yra pasiruošusi pasidalinti gerąja patirtimi bei suteikti reikiamas žinias socialinio verslo iniciatyvų vystymui regionuose.
„Dabar svarbiausia identifikuoti ir stiprinti lyderius, kurie planuoja savo ateitį Lietuvoje, turi pakankamai žinių ir nori daryti socialinį poveikį bei mato socialinio verslo galimybes savo aplinkoje, savo bendruomenėje,“ – mintimis apie projekto eigą dalinosi „Socifaction“ programos ekspertė Andželika Rusteikienė.
Britų taryba, NVO Avilys ir organizacija Geri Norai LT, kartu su partneriais Programos „Leader“ žemdirbių metodikos ir ugdymo centru bei Ugdymo plėtotės centru vykdo projektą „Socifaction: socialinio verslo plėtra regionuose“. Prie projekto įgyvendimimo taip pat prisideda tarptautinių finansinių paslaugų grupė Barclays.
Šis projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos dalis, įgyvendinama visose trijose Baltijos šalyje.
 
smart foreash